Vauhtivaiheesta etanavaiheeseen

Kuvastaa hieman tuntoja tällä hetkellä. Ontelolaattojen ja portaiden asentamisen vauhdikkuus kun on vaihtunut tiiviiseen puurtamiseen muottien ja raudoitusten parissa. Sinällään näkyvääkin syntyy kun muotteja nousee paikalleen, mutta kun tietää kuitenkin että ovat vain väliaikaisesti siinä. Se vaan vie oman aikansa tuo nysvääminen ja etenkin kun sitä tulee nyt kerralla niin paljon.

Itse olin viikonlopun töissä, joten oma panos jäi pieneksi. Tänään sentään pääsin vähän taas kuvioon mukaan hakemalla sukulaisista kuormallisen muottivanereita ynnä muuta, selvittelemällä seuraavaa harkkotoimitusta ja sen sisältöä sekä laskeskelmalla vielä tarvittavia eristeitä (päätykolmiot, saunan katto, ylityspalkit yläkerrassa jne). Fyysiseenkin työhön pääsin onteloiden aukkoja piikkaamalla auki. Suurin osa aukoista, johon tulee rautaa sitomaan kaiken yhteen, oli jo tehtaalla valmiiksi tehtynä. Harmillisesti vaan niissä oli aika paljon betonirippeitä juuri siinä aukon kohdalla, joten joutuu hieman piikkaamaan siistimmäksi. Myös yhteensä 9 aukkoa pitää kokonaan piikata auki työmaalla kun ei olisi muuten varmaan ko. ontelot kestäneet nostoa. Pientä puhdetta siis siinä, etenkin kun piikkauskone rupesi keljuilemaan.

Tuommottia aukkoja tuli piikattua ja rautavänkyrät väännettyä sisälle. Siihen sitten sidotaan lisää harjaterästä.

Tuommottia aukkoja tuli piikattua ja rautavänkyrät väännettyä sisälle. Siihen sitten sidotaan lisää harjaterästä.

Tässä vielä lisää lähipäivien edistymistä:

Pikkuhiljaa muotitukset autotallille edistyvät.

Pikkuhiljaa muotitukset autotallille edistyvät.

Tässä näkyy edistystä jo enemmänkin. Tästä kun katselee, niin ei tule kyllä paljoa takana olevasta talosta tielle päin näkymään.

Tässä näkyy edistystä jo enemmänkin. Tästä kun katselee, niin ei tule kyllä paljoa takana olevasta talosta tielle päin näkymään.

Autotallin muotitusta lähempää.

Autotallin muotitusta lähempää.

Sama muotti ylhäältä käsin.

Sama muotti ylhäältä käsin.

Ja sisäpuolelta. Rautaa upuu vielä paljon.

Ja sisäpuolelta. Rautaa upuu vielä paljon.

Raudoitusta autotallin oven pieleen. Siinä on kaksi erillistä häkkyrää jotka siis tulevat pystyyn. Toiselle puolen samanmoiset.

Raudoitusta autotallin oven pieleen. Siinä on kaksi erillistä häkkyrää jotka siis tulevat pystyyn. Toiselle puolen samanmoiset.

Lisää raudoitusta...

Lisää raudoitusta…

Tänään autotallin ovenpieliin saatiin raudoitukset jo paikalleen.

Tänään autotallin ovenpieliin saatiin raudoitukset jo paikalleen.

Autotallin pilaria. Eriste puuttuu vielä.

Autotallin pilaria. Eriste puuttuu vielä.

Toinen puoli sai eristeenkin paikalleen.

Toinen puoli sai eristeenkin paikalleen.

Eteläseinä sai tänään vähän harkkoa ja muottia. Väliin vielä eriste ja onteloiden reunavalu sekä sen sisään harjaterästä suunnitelmien mukaan.

Eteläseinä sai tänään vähän harkkoa ja muottia. Väliin vielä eriste ja onteloiden reunavalu sekä sen sisään harjaterästä suunnitelmien mukaan.

 

Yksi vastaus artikkeliin ”Vauhtivaiheesta etanavaiheeseen

  1. Käytin hieman spu al lattiavalun alla. Muutamisa kohdissa Alun muovikalvo oli hinkunut pois, jolloin betoni oli reagoinut ja vetykaasu kuplinut ylös valun läpi.

Kommentointi on suljettu.